- Українська
- Русский
B
B2B - продажі або маркетинг між двома бізнесами.
B2C - продажі та маркетинг між бізнесом і клієнтами або споживачами.
C
CRO (оптимізація показників конверсії) - тактика, спрямована на збільшення відсотку клієнтів, які відвідують ваш сайт і потім конвертуються.
CTR (клікабельність) - число переходів по посиланнях по відношенню до загальної кількості людей, що їх побачила. Співвідношення кількості кліків до кількості переглядів / показів рекламного оголошення.
S
SEO та платний пошук - відомі маркетингові тактики, які допомагають донести контент до зацікавленої аудиторії.
А
Алгоритм - внутрішній процес сортування, який використовують соціальні мережі, щоб показувати користувачам найбільш актуальні пости.
Аналітика - регулярний збір та інтерпретація даних, які допомагають визначати тренди. Дані можуть бути зібрані інструментами автоматично або вручну на різних маркетингових платформах.
Аналіз ефективності реклами - вимірювання ступеню впливу реклами на споживача до або після проведення рекламної кампанії, яке дозволяє отримати інформацію про доцільність реклами, виявити результативність окремих засобів її розповсюдження, визначити умови оптимально впливу реклами на потенційних споживачів.
Б
Бізнес-план - детальний план на певний період, який містить основні фінансово-економічні і технічні показники, яких бажає досягти підприємство, реалізуючи бізнес-ідею.
Бренд - знак, клеймо, фабрична марка яким відзначають товар. Зазвичай більшість маркетологів під брендом розуміють комбінацію термінів: знак, символ, колір, зображення, звук, які призначені для того, щоб диференціювати продукт (послугу) від продуктів конкурентів.
Брендбук - документ, що передбачає певний зміст: опис цільових груп, принципів взаємодії з ними, ідентифікацію бренду, правила застосування елементів фірмового стилю.
Бриф - структуроване, технічно-творче завдання агентству на розробку креативу рекламної акції або підготовку пропозиції щодо проведення акції, з описом конкретних технік комунікації зі споживачем.
Бюджет маркетингу - фінансовий план маркетингу, система показників, розділ плану маркетингу підприємства, в якому детально наведені величини витрат, доходів і прибутків для здійснення маркетингової діяльності фірми.
Бюджетний дефіцит - невідповідність величини доходу величині витрат і перевищення витрат в бюджеті над його доходами.
В
Вірусний маркетинг - вплив на цільову аудиторію, просування товарів і послуг за рахунок і силами самої цільової аудиторії, яка добровільно (усвідомлено, чи несвідомо) бере участь в поширенні інформації про маркетингові пропозиції.
Воронка продажів - маркетингова концепція, принцип розподілу клієнтів по стадіях процесу продажів від першого контакту до укладання угоди.
Воркшоп (workshop, майстер-клас) - навчальний захід, проведений в форматі демонстрації досвіду майстра запрошеній аудиторії, на якому учасники самостійно отримують знання, трансльовані в ході спостереження за робочим процесом і одночасного коментування майстром.
Г
Гайд - план, керівництво, інструкція, довідник, що описує порядок дій для досягнення якоїсь мети.
Д
Діджитал-маркетинг - це використання цифрових ресурсів/каналів та інформаційних технологій для досягнення цілей компанії: контекстна реклама, медійна реклама, створення сайтів, SEO, веб-дизайн, SMM.
Демпінг - один з ефективних прийомів конкурентної боротьби, метою якого є продаж товарів або послуг нижче витрат на їх продаж і виробництво, передбачає завоювання ринку і досягнення економічних переваг.
З
Залученість - це характеристика ступеня важливості і зацікавленості споживача в товарі, що відображає рівень високого або низького емоційного збудження і розумової діяльності, які супроводжують вибір товару і здійснення покупки.
І
Інтернет-маркетинг (веб-маркетинг) - це маркетингова і комерційна діяльність в мережі інтернет, управлінський і соціальний процес, спрямований на задоволення потреб і потреб користувачів мережі інтернет в інформації, купівлі/продажу товарів і послуг.
Інсайт - підсумок розумової діяльності у вигляді раптового осяяння і інтуїтивного прориву до розуміння чого-небудь, несподівано знайденого рішення, проникнення в суть.
К
Квіз (вікторина) - це форма гри або інтелектуального змагання, вікторина за визнання або винагороду, спроба залучити аудиторію до участі в заході, формат інтерактивного взаємодії з аудиторією.
Кейс - практичний приклад вирішення проблеми або ситуації в будь-якій сфері, який містить: короткий опис проблеми, поточний аналіз стану галузі або ринку, хронологія дій щодо вирішення проблеми, висновки.
Клієнтська база - база даних, що містить відомості про всіх клієнтів компанії, які коли-небудь укладали з нею угоди. Крім того, іноді до клієнтської бази відносять і відомості про потенційних клієнтів компанії.
Ключове слово - термін, який використовують пошукові системи для розподілу контенту в результатах пошуку за категоріями.
Конверсія - метрика, яка дозволяє оцінити ефективність сайту. Це відсоток відвідувачів, які здійснили на сайті цільову дію, по відношенню до відвідувачів цього сайту в цілому. Цільова дія при цьому задається кожним майданчиком самостійно (відправили форму замовлення, підписалися на розсилку, перейшли на конкретну сторінку і т.д.).
Контент - інформаційне наповнення сайту (блогу, форуму), включаючи тексти, графіку, аудіо- та відеофайли, анімацію, фотографії та малюнки. Контент ділиться на унікальний (ні разу не розміщувався в мережі) і неунікальний (викладався в мережі раніше), але в будь-якому випадку він повинен володіти інформаційної цінністю для користувача. Контент має важливе значення для просування сайту. Ключові фрази і слова в текстах дають можливість пошуковим роботам визначати тематику сторінок сайту і виводити їх як найбільш релевантні в пошуковій видачі.
Концепція рекламної кампанії - загальне уявлення про рекламну кампанію, яка включає в себе: рекламну ідею (креативна складова); рекламну аргументацію (чому наш товар кращий); особливості повідомлень (як буде рекламувати); засоби поширення реклами та обґрунтування їх вибору (де будемо рекламувати і чому саме там); логіку і тип рекламної кампанії (як буде проходити рекламна кампанія).
Конкурентні переваги - фактори, що визначають перевагу компанії над конкурентами, вимірювані економічними показниками такими як: додатковий прибуток, більш висока рентабельність, ринкова частка, обсяг продажів.
Копірайтер - фахівець, який пише унікальні рекламні тексти на замовлення, які викликають інтерес до описуваного продукту або послуги.
Крауд-маркетинг (маркетинг натовпу) - ринкова діяльність, орієнтована на групу людей зі схожими інтересами.
Л
Лід - потенційний клієнт, який висловив зацікавленість в продукті або послузі і залишив свої контактні дані. Це може бути дзвінок, реєстрація на сайті, заповнення анкети, запис на тест-драйв або оформлення замовлення.
Лояльність - позитивне ставлення споживача до товару або компанії, яка робить його постійним клієнтом.
М
Маркетинг - це організаційна діяльність і сукупність процесів створення, просування, рекламування та надання продукту або послуги покупцям, а також управління взаємовідносинами з ними з вигодою для організації.
Маркетингова стратегія - включає такі складові як: місія, конкурентна перевага, відібрані сегменти ринку, де є попит на продукцію.
Маркетинг-менеджер - керуючий процесами планування та реалізації концепцій ціноутворення, просування і розподілу ідей, товарів і послуг, спрямований на здійснення обмінів, що задовольняють як споживача, так і сприяють досягненню цілей компанії.
Маркетингові Ліди - потенційні клієнти, які висловили зацікавленість в вашому продукті, при цьому маркетингова команда вважала, що вони готові до спілкування із фахівцями з продажу.
Макромаркетинг - це міждисциплінарна область, що вивчає маркетинг як технологію забезпечення суспільства.
Макро-конверсія - головна цільова дія на сайті: оформлення замовлення, дзвінок, замовлення зворотнього дзвінка, реєстрація.
Маркетплейс - онлайн-майданчик для торгівлі з систематизованою інформацією про товари і послуги.
Моніторинг - збір інформації по заданих параметрах, що дозволяє аналізувати, порівнювати і робити прогнози.
Метод АІДА - класична схема прихованого управління при презентації товару, в маркетингу. AIDA - розшифровується як Attention, Interest, Desire, Action (увага, інтерес, бажання, дія).
Менеджер - це працівник компанії, управлінець з певними йому рівнем відповідальності і чітко окресленими йому обов'язками, правами і повноваженнями.
Мозковий штурм (брейнсторм, brainstorm) - метод організації спільної групової, творчої роботи людей, розрахований на підвищення їх розумової активності і рішення складних завдань.
Н
Неймінг - розробка назви бренду, товару або послуги відповідно до маркетингової стратегії компанії.
О
Оптимізація сторінки - зміна таких елементів сторінки, як теги title, description, для поліпшення її ранжирування.
Органічний трафік - користувачі, які прийшли на сайт не завдяки рекламі або платному контенту, а з органічної пошукової видачі.
Орієнтування - концентрація ринкового уваги на певній частині аудиторії, і, тим самим, підвищення ефективності взаємодії з цією аудиторією, отримання більшої віддачі від такої взаємодії.
Охоплення - розмір аудиторії, яка контактувала з рекламним повідомленням в певний період хоча б один раз. При цьому повторні контакти з рекламним повідомленням не враховуються.
П
Показник конверсії - відсоток клієнтів, які вчинили певний крок (не обов'язково покупку). Конверсія розраховується так: відвідувачі, які вчинили цільове дію / загальне число відвідувачів * 100% = конверсія сайту в процентах.
Показник відмов - число користувачів, які покинули сайт після перегляду лише однієї сторінки.
Просування (promotion) - комплекс заходів по просуванню товару, послуги або інформаційного майданчика в інтернеті.
Процес - це відтворення повторюваного ланцюжка дій, мета якого - відтворення запланованого результату.
Проект - діяльність, спрямована на отримання разового запланованого результату.
Р
Реклама - інформація, що поширюється різними способами із застосуванням різних засобів, адресована широкому колу осіб з метою залучення уваги до об'єкту рекламування. Реклама підтримує інтерес до продукту і забезпечує його просування на ринку.
Рентабельність - один з показників економічної ефективності діяльності, який показує співвідношення між витратами і отриманим прибутком.
С
Сегменти ринку - групи, на які ділиться ваша цільова аудиторія на основі схожих характеристик.
Т
Таргетована реклама - реклама, яка демонструється тільки тим користувачам, які задовольняють запит рекламодавців. На відміну від контекстної, вона не відповідає на попит, а формує його. Найчастіше використовується в соцмережах, де інформація про інтереси та вподобання користувача є в його профілі. Таргетована реклама дозволяє відсікати свідомо нецільову аудиторію. Рекламодавець може задати будь-які вимоги до цільової аудиторії: географія, соціально-демографічні та поведінкові характеристики і багато іншого.
Тендер - форма конкурентного відбору постачальників товарів або послуг, коли замовник виставляє необхідні йому параметри і проводить конкурс, а підприємства-претенденти подають заявки, з яких замовник вибирає найвигідніший для себе варіант.
Товар (product) - це те, що продається, дозволяючи просувати, позиціонувати і здійснювати продаж за рахунок маркетингу.
Трафік - кількість відвідувачів сайту за визначений проміжок часу, а також їх якісне співвідношення, які вимірюють спеціальні програми (Яндекс.Метрика, Google Analytics).
У
Унікальна торгова пропозиція (УТП) - стратегія маркетингу, в якій рекламна пропозиція будується на характеристиці товару, послуги або бренду.
Ф
Фреймворк (рамка, структура) - поняття робочої рамки, для планування, побудови і позначення меж важливого. Для стратегічного або тактичного планування маркетингу, прийнято використовується такий фреймворк, як «маркетинг-мікс» (4Р). Дотримання загальноприйнятій в маркетингу «4P» зобов'язує маркетолога наповнювати план маркетингу комплексними заходами, які враховують розвиток системи розподілу; заходів промоушена; створення, зміна продукту; управління ціноутворенням.
Ц
Цільова аудиторія - аудиторія, на яку, в першу чергу, цільовим чином спрямована маркетингова комунікація.
Цільовий трафік - частина цільової аудиторії, що проходить через сферу впливу маркетингу і контактує в одиницю часу з певними цілями з об'єктом маркетингу (товаром, брендом, полицею, магазином, інтернет-ресурсом). Види дій представників цільового трафіку: залишити координати для подальшого спілкування, оформити заявку, зробити замовлення, зробити дзвінок.