Коротка інструкція з поклейки атермальної плівки

Дата публікації: 18.05.2020
Дата редагування: 24.04.2024

Все більша кількість автовласників дізнаються про дивовижні властивості атермальної плівки і відразу прагнуть замовити тонування скла своєї машини за допомогою такого матеріалу. Це не дивно, адже жодна інша декоративна плівка, яка використовується для тюнінгу, не здатна так захистити салон авто від інфрачервоного та ультрафіолетового сонячного випромінювання.

Якщо найтемніше тонування (LLumar ATR 05) блокує тільки 11% тепла, що надходить, то у атермальних плівок типу 3M Crystalline цей показник коливається в межах 81-93%, в залежності від коефіцієнта їх прозорості.

ДОВГОВІЧНИЙ ЗАХИСТ ВІД ПАЛЮЧОГО СОНЦЯ

Кожен водій і пасажир знає, скільки проблем доставляє розпечений на сонці салон:

  • Можна запросто обпектися від дотику до елементів панелей;
  • Обшивка вигорає і втрачає свою привабливість;
  • Підвищена температура вимагає активного використаннякондиціонеру, що призводить до збільшення витрат палива.

Від усього цього дозволяє позбутися атермальна плівка. Вона, на відміну від звичайного тонування, що служить 3-5 років, виконує свої захисні функції протягом всього терміну експлуатації машини. Крім цього, вона має менший ступінь затемнення, що покращує оглядовість і не суперечить вимогам ГОСТу до тонування лобового і передніх бокових поверхонь скла (а це особливо важливо для тих, хто їздить на своєму авто за кордон).

ЧИ МОЖНА НАКЛЕЇТИ ПЛІВКУ САМОСТІЙНО?

Якщо у автовласників атермальна плівка асоціюється виключно з перевагами, то у фахівців, що займаються її монтажем, даний матеріал відноситься до категорії найбільш складних. На відміну від звичайної тонувальної плівки, яку на рівне скло може наклеїти навіть початківець, атермалка вимагає суворого дотримання складної технології нанесення і спеціального оснащення.

Практика показує, що самостійна поклейка антитеплової плівки вкрай рідко виконується якісно і надійно. Адже вона товща і набагато жорсткіша звичайної тонувальної, через що виникають складнощі. Якщо врахувати, що і коштує вона не дешево, то стане зрозуміло: ризикувати не варто - краще довірити цю роботу досвідченим професіоналам.

ВСІ НЮАНСИ ВСТАНОВЛЕННЯ АТЕРМАЛЬНОЇ ПЛІВКИ

Щоб ви мали уявлення про специфіку поклейки атермальної плівки, ми пропонуємо детально ознайомитися з цим технологічним процесом:

  1. Зовнішня поверхня скла повинна бути очищена від бруду і знежирена спиртовмісної рідиною.
  2. Атермальна плівка вирізається по формі скла з урахуванням запасу. Цю і всі інші операції слід виконувати разом з помічником.
  3. На скло наноситься дитяча присипка, яка розподіляється рівномірним шаром. Вона потрібна для того щоб після формування легко відокремити полотно.
  4. За допомогою м'якої губки на присипці малюється 3 лінії у вигляді літери «Н». Одна горизонтальна посередині і дві вертикальні по краях. Саме в цих місцях плівка на час прилипне до скла і буде зафіксована.
  5. Полотно укладається на скло, і розподіляється по ньому в міру віддалення складок, які утворюються зазвичай у верхній і в нижній частині. Захисний шар при цьому не видаляється.
  6. За допомогою гарячого повітря від розігрітого до 330-360˚С промислового фена виконується попередня теплоформовка плівки. Рухами ракеля від країв до центру прогоняются всі нерівності і складки, а плівці надається форма поверхні скла. Дана операція дуже важлива для подальшої підгонки, оскільки покриття, що наноситься має пристойну товщину (до 0,08 мм) і жорсткість.
  7. Теплове формування займає багато часу, оскільки повинно виконуватися з особливою обережністю: неприпустимо пошкодити плівку або перегріти скло.
  8. На завершальній стадії формування використовується мильний розчин, який в невеликій кількості розпорошується пульверизатором на плівку.
  9. Покриття розгладжується «по-мокрому» з максимальною ретельністю, не залишаючи бульбашок і «стрілок».
  10. Виконується обрізка плівки по периметру (у межах шовкографії скла).
  11. Атермальна плівка клеїться на внутрішню сторону скла, тому попередньо підготуємо салон, захистивши оббивку і панель приладів від випадкового потрапляння вологи. Передні крісла краще прибрати або гранично відсунути назад, звільнивши простір.
  12. Скло зсередини очищується і знежирюється, після чого на нього губкою або розпилювачем наноситься мильний розчин.
  13. З плівки акуратно знімається захисний шар, а її клейова поверхню при цьому відразу обробляється мильним розчином з пульверизатора.
  14. Полотно акуратно заноситься в салон (уникаючи контакту з його елементами) і прикладається зволоженою стороною до скла. Краще спочатку прикласти край, який буде базою.
  15. Ракелем (вигонкою) з-під плівки видаляється вода, при цьому сама вона вирівнюється і рівномірно розгладжується по всій поверхні.
  16. Їздити на тільки що затонованому авто можна вже через пару годин. Але повністю атермальна плівка висохне тільки через 3-10 днів (в залежності від температури і вологості повітря). Тому в цей період до нового покриття слід ставитися особливо дбайливо, а бічні поверхні скла при цьому поки не опускати.

ЯКЕ СКЛО ТОНУЮТЬ АТЕРМАЛЬНОЮ ПЛІВКОЮ?

В силу певної вартості самої тепловідбивної плівки і технологічної складності її нанесення, атермальне тонування коштує дорожче ніж звичайне. Тому деякі автовласники замовляють часткове або комбіноване тонування, що дозволяє їм заощадити кошти або отримати певний тюнінг-ефект.

З огляду на те, що існують певні вимоги до затемнення поверхні скла, необхідної для відстеження дорожньої обстановки, для обклеювання використовують плівки з різною світлопропускною здатністю. Цей показник у відсотках вказується в маркуванні плівок різних виробників, наприклад, 3M Crystalline 90 або Madico Wincos 30.

Виділяють такі, найбільш часто використовувані схеми тонування:

  • Нанесення максимально прозорого атермального покриття тільки на лобове скло;
  • Поклейка на лобове й передні бічні поверхні скла;
  • Тонування всіх поверхонь скла атермальною плівкою. Це можна виконати тільки світлими плівками або скомбінувати їх з темними для заднього скла.

АТЕРМАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ВІД СТОРОННІХ ОЧЕЙ

При виборі атермального покриття слід орієнтуватися на плівки, від відомих брендів, що зарекомендували себе.

Максимальну ступінь затемнення забезпечує Madico Wincos 20, пропускає тільки 20% світла. Дане покриття користується великою популярністю і дозволяє поєднувати антитеплове і декоративне тонування, забезпечуючи в салоні максимальний комфорт і захищаючи особистий простір пасажирів. У лінійці Crystalline виробника 3M мінімальне світлопропускання становить 40%, що достатньо для легкого затемнення.

ХАМЕЛЕОН ДЛЯ ПРОЗОРОСТІ, ПРИВАТНОСТІ ТА КРАСИ

До атермальних також відносяться плівка типу «хамелеон», що поставляються під брендами Ultravision Clima Comfort і ASWF Mystique. Її тепловідбивні показники - до 60%, що набагато нижче, ніж у Crystalline і Wincos. Але при цьому плівка «хамелеон» має свої переваги:

  • Завдяки 80-ти відсотковому світлопропусканні, вона не заважає огляду і може бути наклеєна на будь-яке скло.
  • При цьому зовнішня поверхня такої плівки володіє дзеркальними властивостями, що не дозволяє бачити зовні те, що відбувається всередині салону.
  • Головна відмінна якість - при огляді під різними кутами плівка змінює свій відтінок від пурпурного до фіолетового. Ця здатність робитьпокриття«хамелеон»особливо популярним для оригінального тюнінгу екстер'єру машини.

Інноваційні технології дозволили створити безліч сучасних покриттів з унікальними захисними властивостями. Автолюбителю залишається тільки зробити свій вибір. І якщо ця стаття не дала відповіді на всі питання з поклейки атермальної плівки, то можна звернутися за консультацією до фахівців РВК Артлайт, які професійно займаються її установкою.