UA|RU

Вибираємо антигравійну плівку: поліуретан чи вініл?


 

 

На лакофарбовому покритті автомобіля при швидкісній їзді неминуче виникають відколи й подряпини від зіткнення з гравієм або іншими предметами. Такі пошкодження кузова дратують автовласника і змушують його здійснювати заходи по відновленню зовнішнього вигляду машини. Раніше для цього використовували повторне фарбування, що було не тільки витратним, а й впливало на ринкову вартість транспортного засобу.

З розвитком технологій було знайдено ефективне і відносно недороге рішення - нанесення на кузов тонкого полімерного покриття, що виконує захисну функцію. Прозора плівка просто клеїться на кузов і, перешкоджаючи зовнішньому механічному впливу, зберігає його первинний вигляд. Основне її призначення - захист від попадання дрібних каменів, тому даний засіб отримав найменування «антигравійна плівка».

Такий матеріал став дуже популярним, а його ім'ям стали називати різні покриття, які мають інше призначення. В реальності фахівці використовують в якості антигравійного тільки два види плівок: вінілову і поліуретанову. Вони суттєво відрізняються один від одного, тому, вивчивши особливості цих матеріалів, ви зможете для себе вибрати кращий вид захисту.

Вініл

Сировиною для вінілового покриття є полівінілхлорид (ПВХ), з якого так само роблять труби, тенти, панелі для внутрішньої облицювання, віконні рами і звичну всім самоклейку. Розрізняють вінілову плівку двох типів: литу і каландровану.

Лита виготовляється шляхом заливання рівної поверхні розплавленим пластиком. Після застигання він утворює матеріал без внутрішніх напружень що не дає усадки. Відомі бренди Oracal, KPMF, 3M використовують саме цю технологію, що дозволяє отримати найбільш міцний і якісний вініл.

Каландрована плівка створюється шляхом розкочування пластичної маси через калібрувальні валики (каландри). Таке розтягнення негативно позначається на структурі матеріалу і може викликати ефект пам'яті або інші труднощі при поклейці складних поверхонь. Дана технологія дешевша і в основному використовується китайськими виробниками.

Вінілова плівка ідеально підходить для автостайлінгу, адже її товщина всього 50-100 мікрон, а виробники пропонують широку гаму відтінків з різними текстурними ефектами (матові, глянець, під метал або карбон).

Поліуретан

Поліуретан має відмінну міцність, еластичність і зносостійкість. З нього роблять колеса болідів, ущільнювачі підвіски, підошви, а також лакофарбові матеріали. Тому саме цей матеріал був спеціально вибраний для виготовлення антигравійного покриття. Така поліуретанова плівка, що має товщину 215 мікрон, абсолютно прозора, а її поверхня має блиск або матовість, аналогічні ЛФП кузова. Даний матеріал відмінно справляється зі своїм завданням, поглинаючи удари від прямого зіткнення з камінням і захищаючи від подряпин і «притирок».

Критерії якості антигравійної плівки

Тепер порівняємо поліуретанову і вінілову антигравійну плівку, зосередившись виключно на їх захисних та експлуатаційних якостях.

  1. Надійність.

Яким би тонким не був автовініл, він все одно виконує деяку захисну функцію. Це показує порівняння чистої та обклеєної ним ділянки кузова, який потрапив під атаку летючого гравію. Добре видно, що дрібних подряпин під плівкою практично не видно, а ось серйозним ударам вона не є перепоною.

Крім того, мають місце пориви покриття в зонах його підвищеного натягу. З цього випливає, що вінілова плівка буде доречна на даху або на верхній частині дверей машини. Захистити перед капота від прямого зіткнення з гравієм вона не здатна.

Поліуретанове покриття на відміну від вінілу показує відмінні результати на всіх ділянках, де воно було наклеєне на кузов. Більш товстий шар такого покриття без проблем гасить енергію удару при зіткненні з гравієм і не дає йому проникнути до лакофарбового покриття. Завдяки своїй еластичності така плівка не тільки може наноситися на складні рельєфні поверхні, але і здатна самовідновлюватися в місцях незначних пошкоджень. Поліуретанове покриття захищає і від невеликих ушкоджень внаслідок дрібних ДТП. Доказом цього є фото кузова Lexus GX460, який потрапив в таку ситуацію:

  1. Взаємодія з ультрафіолетом.

Прозорий поліуретановий шар не є перешкодою і для УФ-випромінювання. При цьому сама плівка не потрапляє під вплив ультрафіолету, а обклеєне нею ЛФП вицвітає також рівномірно, як і незахищена частина кузова. З вінілом все навпаки: фарба під ним не схильна до природного вицвітання, а ось сама плівка під дією УФ змінює свою структуру, розшаровується і стає менш міцною.

  1. Довговічність.

Через особливості полімеру і його нестійкості до ультрафіолету вінілова плівка має обмежений термін служби. Порушення внутрішньомолекулярних зв'язків робить таке покриття непридатним до використання, а його видалення внаслідок схоплювання шарів пластика і клею може бути проблематичним. Тому автовініл рекомендується знімати або міняти через кожні 2-3 роки. Якщо знехтувати цим, то можна отримати ситуацію, зображену на фото.

Поліуретанове покриття не має обмежень по терміну служби, не вимагає переклейки і може залишатися на машині протягом всього терміну її експлуатації. Якщо ж виникнуть обставини, що вимагають зняття захисного покриття, то цю нескладну операцію автовласник зможе виконати самостійно. Плівка легко знімається цільним полотном, не залишаючи після себе ніяких слідів.

  1. Зовнішній вигляд.

Кольорова плівка з вінілу дозволяє креативно перетворити екстер'єр автомобіля і часто саме це її якість ставиться на перше місце, а вже захисна функція при цьому - корисний бонус. В процесі експлуатації вона може втратити свій блиск, а прозоре покриття стає жовтуватим. І з цим доводиться миритися.

Поліуретанова плівка також має аналогічний дефект, який проявлявся особливо на білих і чорних кузовах, але в набагато меншому ступені. Це пояснюється пористою структурою полімеру. У теплу пору року його мікропори розширюються і збирають в себе найменший бруд і частини комах, що призводить до ледь помітної зміни прозорості. З цієї причини виробники пропонують на ринку ще і двошарове поліуретанове покриття (наприклад, плівка ClearshieldSolarGard, США). Його більш щільний зовнішній шар дозволяє зберегти глянець і світлопропускну здатність матеріалу. Однак він не настільки еластичний, і обклеювання такою плівкою нерівних поверхонь складна. У більшості випадків все-таки використовують одношарове поліуретанове покриття типу (3M Ventureshield). Ним легко обклеювати складні рельєфні елементи кузова. До того ж на кольоровому ЛФП ефект «забруднення» взагалі не помітний.

Говорячи про зовнішній вигляд машини з поліуретановим анти гравійним захистом, варто відзначити, що, не знаючи про наявність плівки, виявити її на кузові практично неможливо (хіба що по краю полотна при частковому обклеюванні). Адже вона абсолютно прозора, не спотворює оригінальний колір лакофарбового покриття і має такий же глянець.

  1. Ціна питання.

Обклеювання всього кузова вінілом обійдеться десь в 800 умовних одиниць. А та ж робота, виконана поліуретановою плівкою, буде коштувати вже близько 2000 у.о. Реальна вартість залежить від площі і складності рельєфу поверхні, що обклеюється, але в цілому співвідношення зрозуміло: поліуретановий захист приблизно в 2,5 рази дорожчий, ніж вініловий. В реальності, цей показник нівелюється необхідністю переклеювання автовініла і його низькою ефективністю.

Чи варто взагалі віддавати чималі гроші за нанесення поліуретанової плівки? Звичайно - так, адже ця разова інвестиція в гарантовано надійний захист з необмеженим терміном служби. Нехай вас не лякає вищеназвана сума, адже на практиці частіше за все обклеюють тільки найбільш уразливі поверхні (передня частина капота, бампер, пороги, крила, дзеркала і фари). Навіть якщо ви вирішите зробити повне бронювання нового авто - ви не прогадаєте. При пошкодженні плівки можна буде замінити її тільки на одній ділянці, не вдаючись до перефарбування кузова. Обклеєне ЛКП збереже свій первісний вигляд, що позитивно відіб'ється на ринковій вартості авто. Не менш важливим є і моральний аспект: маючи якісний антигравійний захист, ви не будете переживати з приводу стану кузова, і нервувати після кожного удару.

Порівняльна таблиця властивостей вінілової і поліуретанової антигравійної плівки

 

Показник

Вінілова плівка

Поліуретанова плівка

Ефективність захисту

Здатна захистити від контакту з дрібними кам'яними частинками, піском, гілками. Не є перешкодою летючому гравію. Під впливом певного механічного навантаження може тріснути або порватися.

 

На сьогодні це найбільш ефективний плівковий захист, що володіє високою міцністю і здатністю поглинати удари. Вона приймає на себе летючі на швидкості камені, завдяки чому лакофарбове покриття кузова залишається неушкодженим.

Виробники

Виготовляється як іменитими компаніями (KPMF, 3M), так невідомими підприємствами.

 

 

Інноваційна технологія виготовлення, що вимагає складного обладнання, доступна тільки визнаним в світі компаніям-виробникам антигравійних поліуретанових плівок (3M, SunTek, SolarGard).

Фізичні

властивості

Поставляється у вигляді полотна, товщиною від 0,05 до 0,1 мм. Являє собою термопластичний пластик, який легко ріжеться.

 

При товщині в 0,215 мм одношарове покриття відрізняється оптимальним поєднанням міцності і еластичності. При невеликих пошкодженнях здатне самовідновлюватися.

Зовнішній вигляд

Завдяки матовій фактурі поверхні добре помітна на ЛФП. Згодом (в середньому через 2 роки) мутніє, збирає на собі забруднення і змінює структуру від контакту з хімічно активними речовинами вихлопних газів

Завдяки прозорості і властивостям поверхні, аналогічним з ЛФП плівка практично непомітна на кузові. Не піддається впливу дорожніх і вихлопних хімреагентів.

 

Взаємодія з ультрафіолетовим випромінюванням

Затримує ультрафіолет, захищаючи фарбу кузова від вигоряння (після її видалення помітна різниця відтінків з незахищеними зонами ЛФП). Під впливом УФ вінілове покриття втрачає еластичність.

Вільно пропускає УФ випромінювання, зберігаючи свою структуру і забезпечуючи рівномірне вигоряння фарби на захищених і необклеєнних ділянках кузова.

 

Термін експлуатації

Не більше 2-3 років, після чого властивості плівки погіршуються, а її безслідне видалення стає неможливим.

Не обмежений, що гарантовано виробником.

 

Ціна

З урахуванням вигоряння незахищених ділянок рекомендується виконувати повне обклеювання, яке для кузова середніх розмірів обійдеться в 800 $. Процедуру рекомендується повторювати кожні 2-3 роки.

Вартість обклеювання одиниці площі в 2,5 раз вище, ніж для автовінілу. Однак досить часткового захисту, і відповідно, менших витрат.

 

 

Процес обклеювання

Проста технологія, що не займає багато часу. Покриття швидко схоплюється без необхідності додаткового сушіння.

Поклейка виконується кваліфікованими фахівцями в сервісному центрі з суворим дотриманням технології і обов'язковим наступним просушуванням.

Видалення

При недотриманні терміну експлуатації зняття плівки ускладнюється полімеризованими шарами клею, що прихопилися до кузова. Потрібне механічне видалення з ризиком пошкодження ЛФП і необхідністю наступного полірування.

Зняття плівки на будь-якому етапі її експлуатації може виконуватися силами автовласника. Сліди при цьому не залишаються.

 

Полірування

Не призначена для полірування. Можливе затирання дрібних подряпин.

 

 

 

Поверхню плівки можна відновлювати за допомогою теплового впливу або неабразивними поліролями (для глянцевого типу). Періодичність обробки не менше ніж у ЛФП.

Вплив

температури

Низькі температури знижують еластичність і збільшують ймовірність появи надривів і тріщин.

Кліматичні температурні коливання не впливають на якість захисного покриття.

Перепродаж

Рекомендується демонтувати при перепродажі авто.

 

Є показником дбайливого ставлення до транспортного засобу і підвищує його ринкову вартість.

 

 

Підводимо підсумок

Наведений аналіз властивостей захисних плівок дозволяє зробити однозначний висновок: поліуретанове покриття набагато ефективніше автовініла. Якщо окремо розглядати здатність протистояти летючому в кузов гравію, то тут взагалі некоректно говорити про вінілі як про будь-який антигравійний захист. Єдиним засобом, здатним гарантовано забезпечити цілісність лакофарбового покриття машини є поліуретанове покриття.

Популярні статті

Наші переваги

власне
виробництво

дизайнерсько-
конструкторський
відділ

ретельний
підбір
матеріалів

несемо
відповідальність
за якість продукту

Виконання
робіт по всій
території України

Наші клієнти

Садочок
Болена
WinTech
Bud
Volvo
Золотий вік
Бембі
Geely
Карпатська джерельна
Colin's
Червона Калина
Київстар
PanCake
life:)
Мед-Сервіс
МТС
Сільпо
SKODA Auto