Дизайн-код міста: реклама повинна прикрашати

Дата публікації: 07.12.2020
Дата редагування: 04.12.2024

На сьогодні велика увага приділяється такому аспекту, як збереження історичної ідентичності сучасних міст. Особливо, якщо врахувати, що міське середовище, власна інфраструктура та архітектура кожного окремого міста є досить складною за своєю структурою. У ній багато елементів: історичні об’єкти, будинки, споруди, дороги, люди, вивіски, вітрини. Коли вони намагаються перетягувати увагу, кожен на себе, перебиваючи один одного, з'являється хаос. У Європі вже давно розроблено чіткі і при цьому непомітні для людей правила, які формують комфортну атмосферу і не агресивне середовище на вулицях міста.

ЩО ТАКЕ ДИЗАЙН-КОД МІСТА?

Комплексний підхід до візуального впорядкування та формування естетики зовнішнього вигляду міста, що також переслідує завдання доступності та зручності користування містом та його інфраструктурою називається дизайн-код міста. Дизайнерськими засобами можна гармонійно поєднати, і правильно направити, і культурно пояснити, і ненав’язливо продати. Також однією з функцій дизайн-коду міста є зробити його простір більш безпечним для людей. Цілком логічно стверджувати, що це може бути досягнуто хорошим освітленням і зручною інфраструктурою. Наприклад, європейські вуличні кафе в теплу пору року зазвичай просто виставляють столики на площу, ніби стираючи границі між приміщенням закладу та життям вулиці, тим самим закликаючи відвідувачів в цей освітлений простір в будь-який час доби.

Правила дизайн-коду також стосуються і правил дизайну вивісок і зовнішньої реклами. Так, в історичних центрах європейських міст вивіски виконані у вигляді окремих букв, мають стриману кольорову гаму і невеликі розміри, завдяки чому мінімально впливають на міське середовище, не порушуючи цілісності сприйняття архітектури. У таких історичних містах, як Рим, вивіски на фасадах часто зовсім відсутні, при цьому інформація про магазини розміщується на вітринах. У Парижі своя особливість: чим мініатюрніша, акуратніше і делікатніше виготовлена та розташована вивіска, тим більше уваги потенційних клієнтів буде залучено. В Україні рух за очищення міського простору від «візуального сміття» тільки зароджується. Як правило, очолюють його небайдужі до долі міст люди - підприємці, архітектори, дизайнери, девелопери та фотографи. Підтримати цю творчу хвилю вирішили спеціалісти Асоціації візуальної індустрії України, якою і регулюються ці правила в нашій країні.

ОБ'ЄМНІ БУКВИ
ОБ'ЄМНІ БУКВИ
СВІТЛОДІОДНИЙ ЕКРАН
СВІТЛОДІОДНИЙ ЕКРАН
ДАХОВІ КОНСТРУКЦІЇ
ДАХОВІ КОНСТРУКЦІЇ
ФАЛЬШФАСАД
ФАЛЬШФАСАД
СТЕЛИ РЕКЛАМНІ
СТЕЛИ РЕКЛАМНІ
ФЛАГШТОКИ ТА ПРАПОРИ
ФЛАГШТОКИ ТА ПРАПОРИ
СВІТЛОДІОДНИЙ ВІДЕО-СІТІЛАЙТ
СВІТЛОДІОДНИЙ ВІДЕО-СІТІЛАЙТ

СУЧАСНЕ МІСТО ТА РЕКЛАМНА ВИВІСКА

Наскільки різним є рівень розвитку сучасних міст, настільки й відрізняється зовнішня реклама, розміщена в ньому. Взаємозв'язок очевидний. Туристи, які приїжджають в Нью-Йорк, в першу чергу прагнуть зробити фото на фоні мегакрутої світлової реклами на Таймс-Сквер. Тільки уявіть, в Америці спеціально будують нові будівлі для розміщення рекламних конструкцій. Зовнішня реклама швидше формує архітектурний вигляд міста, ніж підпорядковується йому.

РЕКЛАМНА ВИВІСКА ТА ІСТОРИЧНИЙ ЦЕНТР МІСТА ЛЬВІВ

Навіть історичні міста, з багатогранною архітектурою та культурною спадщиною не можуть залишитися поза сучасністю. Наприклад, місто Львів є цікавим для іноземних туристів давньою історією та різноманітними архітектурними пам’ятками. Історичний центр міста Львів входить до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, що є предметом гордості як львів'ян, так і всіх громадян України. Розміщення зовнішньої реклами в місті регулює Закон України «Про рекламу». В липні 2011 року виконавчим комітетом Львівської міської ради було прийнято рішення «Про затвердження порядку встановлення вивісок у місті Львів». У документі вказано основні вимоги до розміщення рекламних вивісок, пропозиції щодо їх зовнішнього вигляду, а також детально прописано всі процедури монтажу фасадних конструкцій, доповнено ілюстраціями. Також в документі прописані матеріали, з яких заохочується виготовлення вивісок. Зокрема: кераміка, метал, камінь, скло, цінні породи дерева, смальта.

Величезна увага приділяється шрифту, стилістиці, кольору і формі, які повинні гармонійно поєднуватися з елементами фасаду, на якому вони розміщуються. Тому на зміну великогабаритним конструкціям у місті Львів прийшли естетично привабливі і скромні вивіски, які не псують старовинну архітектуру будівель. У центрі міста була проведена масштабна інвентаризація вивісок, після чого підприємці стали міняти фасадні конструкції та подавати проекти на погодження зовнішньої реклами з владою. Сьогодні історичний центр Львова може пишатися розкішними кованими об’єктами, вітражами, ліпниною, елементами з дерева та каменю, а головне – грамотним поєднанням витонченого смаку, скромності і незвичайних форм.

ВИТОНЧЕНИЙ ШАРМ ПАРИЗЬКОГО МІНІМАЛІЗМУ

Цікава історія з рекламними вивісками в Парижі. Закон суворо забороняє рекламу, розміром більше 8 кв. м. Зовсім заборонені рекламні конструкції на стінах освітніх установ, а на набережних Сени дозволені тільки рекламні тумби. Вивісок в Парижі небагато, але основною їх особливістю є художня естетика та витончена скромність, тому вони ідеально вписуються в загальну архітектуру міста. Навіть знаменита мережа магазинів Galeries Lafayette, що займає кілька кварталів в самому центрі французької столиці, має досить скромну вивіску. Вивіски не повинні бути занадто довгими, занадто великими, занадто яскравими, занадто об'ємними. Дуже часто замість вивіски можна зустріти скромне графіті на стіні. Незважаючи на настільки економне рішення, подібне оформлення фасаду виглядає досить акуратно і не порушує архітектуру будинку. При строгих обмеженнях на розміщення зовнішньої реклами, стали популярні вивіски на маркізах і тентах, які часто видно краще, ніж вивіски на фасаді будівлі. Оформлення вітрин в Парижі стало справжнім мистецтвом. Прогулюючись вулицями можна побачити короваї і тістечка, морепродукти і трюфелі з металу. Також вивішуються оголошення про сезонні розпродажі, знижки, появу нових товарів, але все це підпорядковується законам паризького смаку. Візитна картка метро в Парижі це вхідні вивіски в стилі ар-нуво, які є культурним надбанням. У центрі міста вони виконані з шаблонних металевих елементів, що значно полегшує їх виготовлення та монтаж.

СТАРОВИННА РОЗКІШ МЕТАЛЕВИХ ВИВІСОК АВСТРІЇ

Зальцбург, місто в Австрії, відоме на весь світ своєю унікальною архітектурою: палаци, резиденції, собори, замки, фортеці, церкви і театри. Збереження старовинної розкоші міста є головним завданням влади. Зовнішня реклама тут підкоряється цілком і повністю закону бургомістра Зальцбурга, а він в свою чергу забороняє будь-який вид сучасних вивісок. Тому, основною тенденцією є велика кількість вивісок та панелей-кронштейнів виготовлених з металу. Це продиктовано архітектурними особливостями міста, оскільки метал набагато більше підходить для оформлення фасадів старовинних будівель, ніж сучасні матеріали. Найстаровинніша вулиця міста Гетрайдегассе славиться середньовічними будинками, в яких і сьогодні розміщені ресторани і модні бутики. І сучасним брендам доводиться підкорятися законам. Навіть знаменитий McDonalds повністю «одягнув» свій логотип в ковані залізні квіти з пелюстками. Також тут популярні металеві літери, які кріпляться прямо до стіни. Світлові вивіски в Зальцбурзі зустрічаються вкрай рідко.

СТИЛІЗОВАНА КОЛОРИТНІСТЬ ЧЕСЬКИХ ВИВІСОК

Зовнішньої реклами в Празі багато, але вона настільки просякнута національним колоритом, що повністю вписується в архітектуру будівель і стає її прикрасою. У столиці багато театрів, музеїв, художніх галерей, кафе, ресторанів та інших закладів, які не можуть існувати без назви, а, отже, без вивіски. Поєднання різних історичних стилів в чеській архітектурі свідчить про багату історію цієї країни. Наприклад, для розміщення зовнішньої реклами в Празі використовуються віконниці. Багато туристів приїжджають до Чехії не тільки споглядати пам'ятники архітектури, а й покуштувати знамените чеське пиво. Але ви не знайдете звичайної банальної вивіски з назвою пива. Зовнішня реклама виконана в формі стилізованих табличок, кованих вивісок і цікавих конструкцій. Вивіски в Празі виготовлені бездоганно. І те, що вигляд історичної частини міста, який формувався тисячоліттями, гармонійно поєднується з зовнішньою рекламою говорить про те, що і виробники, і представники державної влади, і підприємці єдині в прагненні зберегти культурну та історичну спадщину Праги.

Більш детально Ви можете ознайомитися з Дизайн-кодом міста Рівне перейшовши за посиланням. Даний документ є своєрідним стандартом вивісок, розробленим для врегулювання правових відносин у сфері розміщення вивісок, встановлення процедури розміщення вивісок, збереження автентичності історичного середовища та туристичної привабливості міста.