Рекламна тумба: Колона Морріса чи колона Літфаса?

Дата публікації: 15.10.2020
Дата редагування: 02.12.2024
Avatar

Автор: Шершун М.

Стаж: 17 років

Сертифікати: Директор компанії

Про автора: Засновник компанії РВК Арлайт

Інші статті: Читати

Ви напевно помічали на вулицях свого міста такі цікаві конструкції циліндричної форми для розміщення рекламних оголошень та афіш. Так ось це і є рекламна тумба? Не менш цікавою є історія її виникнення та трансформації за півтора століття. На сьогодні, одні вважають рекламну тумбу ефективним і привабливим видом зовнішньої реклами, інші – недоцільним витрачанням бюджетних коштів на непотрібні конструкції.

Заголовок

Однак, встановлення таких тумб являється соціально-обгрунтованим проектом місцевої влади для забезпечення покращення благоустрою міста та боротьби з рекламою в недозволених місцях.

РЕКЛАМНА ТУМБА - ВСЕ НОВЕ, ЦЕ ЗАБУТЕ СТАРЕ.

Історія свідчить, що перші рекламні тумби з'явилися на вулицях Франції та Німеччини в середині 19 століття. Незалежно від того, як цей рекламний носій називали, і афішною, і театральною тумбою, він незмінно виконував рекламну та інформаційну функцію: повідомляти жителям міста про товари та послуги, а також про проведення різноманітних розважальних заходів, театральних постановок та концертів.

FROM FRANCE?

У Франції така тумба носить ім'я паризького друкаря Габріеля Морріса (Gabriel Morris), з ініціативи якого у 1868 році було встановлено такі тумби на вулицях Парижу. Основним призначенням рекламних колон вважалося розміщення концертних та театральних афіш, але Морріс отримав дозвіл міської влади на установку цих тумб тільки за умови, що всередині них будуть зберігати свої мітли та інші інструменти міські двірники. Ці тумби отримали назву - Колони Морріса (colonne Morris).

FROM FRANCE?

Старовинні афішні тумби Морріса настільки гармонійно вписалися в образ Парижа, що до сих пір прикрашають собою Єлисейські поля і центр Парижа, а також являються візитною карткою багатьох вулиць і перехресть французької столиці.

FROM GERMANY?

У Берліні такі циліндричні конструкції у 1854 році придумав берлінський видавець Ернст Літфасс (Ernst Theodor Litfaß) та почав встановлювати їх, щоб клеїти на них рекламні плакати, які друкував у своїй друкарні. Тумби стали вкрай вдалою альтернативою парканів і стін будівель, на яких в ті часи безладно розклеювали оголошення, плакати та афіші. Тому в Німеччині їх називають в його честь «колони Літфаса» (Litfaßsäule).

FROM GERMANY?

Зовнішній вигляд Берліна суттєво змінився на краще після появи афішних тумб Літфаса, який в такий спосіб запропонував боротися з рекламою в недозволених місцях. А сам видавець розбагатів на своєму винаході. На вулиці Münzstraße, де колись виникла перша з його тумб, тепер встановлена її бронзова копія з барельєфом Літфаса.

Неважливо, хто з друкарів першим придумав рекламну тумбу, новаторство Літфаса і Морріса поширилося по всій Європі, адже рекламні тумби в формі колони і на сьогодні є популярним видом рекламоносіїв. Крім того, за їх зразком будують більш сучасні конструкції. Зараз у Європі ці колони можна побачити найрізноманітнішої форми: круглі, квадратні, трикутні. З внутрішнім та зовнішнім підсвічуванням рекламних полів, з можливістю сховати рекламні плакати під прозорий матеріал. Та що казати, вони можуть навіть обертатися. Взагалі сучасні рекламні тумби можуть бути дуже універсальними: у них вбудовують автомати для продажу квитків на громадський транспорт, розміщують невеликі квіткові крамниці, кав’ярні. Як і в старі добрі часи, біля них призначають побачення закохані…

Заголовок

Грамотно сконструйована та відповідним чином оформлена, така рекламна тумба здатна органічно вписуватися в міську архітектуру, не порушуючи її цілісності, що надзвичайно важливо для міст з історичною спадщиною. Однак головна її функція сьогодні, як і раніше: доносити до жителів інформацію в зручній, привабливій формі, а інколи і у функціональній формі.

Сучасна рекламна тумба від РВК Артлайт - це конструкція циліндричної форми з вершиною у вигляді куполу, виготовлена з міцного склопластику, матеріалу, який характеризується високим рівнем стійкості до несприятливих погодних умов та ультрафіолету. Легка (вага 55-70 кг) та зручна для транспортування. Рекламна тумба не потребує облаштування фундаментів, заглиблень у землю чи спеціальних кріплень. Стійкість забезпечується за рахунок розміщення ємності з піском всередині тумби.